Van de bestuurstafel… #3
dinsdag 6 september 2016Het bestuur van BAS Voetbal wil graag zo actief en transparant mogelijk informatie verstrekken over het reilen en zeilen binnen onze club. In deze rubriek, die eens per twee maanden verschijnt, informeren wij u graag over een aantal zaken die spelen.
Samenstelling bestuur
Van Robert Cornelissen (voorzitter kantinecommissie en diverse toegewezen zaken) hebben we tijdens de voorjaars ledenvergadering afscheid genomen. De functie bleek behoorlijk tijdrovend en moeilijk in te vullen te zijn. We zijn Robert dankbaar voor zijn werkzaamheden in korte tijd en hij blijft gelukkig beschikbaar als vrijwilliger. Zo bestaat het bestuur op dit moment uit vier bestuursleden. Adri Nitrauw is nu penningmeester en voorzitter van de kantinecommissie en neemt hier en daar een project onder zijn hoede. Hein Grafhorst is voorzitter van de technische commissie. Jan Knorren is onze secretaris en Huib van Os voorzitter. Tijdens de ALV in het najaar gaan wij er voor een voordracht te doen voor een nieuw bestuurslid. Er wordt inmiddels gesproken met een kandidaat.
Financiën
Het is fijn om nu al te kunnen melden dat het seizoen 2015-2016 financieel zeer geslaagd is. We hebben de reserveringen voor groot onderhoud gedaan, maar ook is er een positief resultaat van meer dan tienduizend euro te verwachten. Daarbij is ook de liquiditeit aanzienlijk verbeterd. Uiteraard moet de kascontrole en goedkeuring tijdens de ledenvergadering nog plaatsvinden.
We zijn ook erg blij dat een ieder daar mee bezig is en de kosten beperkt weet te houden. Aan de opbrengstenkant zijn het met name de evenementencommissie en de sponsorcommissie er in geslaagd om het seizoen financieel te doen slagen. We moeten ons wel realiseren dat er enkele eenmalige meevallers waren die goed opwogen tegen de eenmalige tegenvallers. Daar kunnen we niet ieder seizoen op rekenen. Wel hebben we ook structurele kostenverlagingen en opbrengsten, die ieder seizoen gaan helpen. Laten we allemaal kostenbewust blijven en schroom uiteraard niet om uw geld uit te geven op het sportcomplex.
Vervanging dak
Onder de bezielende leiding van Adri Nitrauw is het vervangen van het dak al vergevorderd. De vervanging van het dak verloopt in goed en constructief overleg met de gemeente en BAS Tennis. Het bestaande dak bestond uit asbesthoudend materiaal en was nog afkomstig van de gemeente. De gemeente heeft dit dan ook verwijderd en gesaneerd. Vervolgens hebben wij het nieuwe dak verzorgd. BAS Tennis en BAS Voetbal hebben hier de krachten gebundeld en de operatie gelijktijdig gedaan. Ook hier zijn vrijwilligers van onze vereniging flink in touw geweest, zowel de leden van onze klussenclub als de extra vrijwilligers met een rood-wit hart. De isolatiewaarde is nu een stuk hoger en onze kantine staat er weer keurig bij.
Kunstgras
Wat betreft kunstgras zijn we weer een stap verder in het proces! We komen vanuit een situatie dat het onderwerp bij de gemeente niet was te agenderen. Op dit moment zitten we constructief met de gemeente om tafel en wordt er serieus onderzoek gedaan naar de mogelijkheden.
Om zover te komen hebben we in het voorjaar nagenoeg alle raadsfracties van de gemeente bezocht en ze bijgepraat over het nut en de noodzaak van een kunstgrasveld. Dit leidde er toe dat, minus de PVDA, de gehele gemeenteraad voor een onderzoek stemde, om zo te onderzoeken of we budgetneutraal een veld aan kunnen leggen. Het is nog een hele klus om dat te onderzoeken, maar wij hebben de rotsvaste overtuiging dat het met enige creativiteit zover kan komen. Graag nodigen wij u uit om daar over mee te denken.
Met budgetneutraal wordt overigens bedoeld dat het toekomstige sportcomplex, inclusief een kunstgrasveld, niet tot structurele hogere jaarlijkse lasten mag leiden. Het nieuwe sportcomplex kan qua omvang kleiner worden, want het kunstgrasveld kan intensief worden benut voor trainingen en wedstrijden. De ruimte die we daardoor niet meer nodig hebben, moet dan een zinvolle bestemming krijgen zodat de jaarlijkse lasten voor de gemeente beperkt worden. Ook kan gedacht worden aan opbrengsten op die ruimte, door bijvoorbeeld een zonneweide.
VOG-Verklaring
Het bestuur heeft besloten, en dat werd tevens in de laatste ledenvergadering op prijs gesteld, om een verklaring omtrent goed gedrag te vragen voor een aantal vrijwilligersfuncties. Niet omdat daar een specifieke aanleiding voor is, maar omdat we vinden dat we zo zorgvuldig mogelijk moeten omgaan met onze jeugdleden.
Vanuit het Rijk is een regeling in het leven geroepen, zodat verenigingen daar gratis voor in aanmerking komen. Trainers en leiders van jeugd- en pupillenteams en hun coördinatoren en verzorgers gaan daar via de mail een verzoek voor ontvangen.
Vrijwilligers nodig!
Misschien wel het belangrijkste! Om al onze leden goed van dienst te kunnen zijn en ook om ons beleidsplan in uitvoering te krijgen, hebben we u nodig. We hebben afgesproken de enige echte Parel van de Polder © te willen zijn. De komende tijd gaan we u wederom actief benaderen om vrijwilliger te worden.
De grootste prioriteit heeft op dit moment het vinden van leiders en trainers. Indien uw kind in een elftal speelt en nog zonder leiding zit, roepen wij u op die rol ter hand te nemen. En liever twee leiders per team dan eentje. Het is hartstikke leuk om een team ter hand te nemen en de trainers te helpen in hun rol. De kinderen zijn u er natuurlijk nog het meeste dankbaar voor en kunnen zo later terug kijken op een mooie periode bij BAS Voetbal! Schroom niet en kom in actie!
Bestuur BAS Voetbal
- 30-09Uitslagen zaterdag 1 oktober
- 30-09De stijgende lijn voortzetten
- 29-09Balsponsor: Familie Kluin
- 28-09NIEUW: De laatste van de maand
- 27-09Oktober in teken van Grote Clubactie!
- 26-09Eindelijk een overwinning
- 24-09Uitslagen zaterdag 24 september
- 23-09Het wordt er tijd voor
- 22-09Balsponsor: HediBouw
- 21-09Hoogendijk en Bouma shirtsponsors JO9-3
- 19-09Verval levert nieuwe nederlaag op
- 17-09Uitslagen zaterdag 17 september
- 16-09Op zoek naar eerste driepunter
- 12-09BAS zoekt trainer voor JO17-1
- 12-09Wel verbetering, nog geen punten
- 10-09Uitslagen zaterdag 10 september
- 09-09Informatie BAS-pas seizoen 2016/2017
- 09-09Tijd voor herstel
- 08-09BAS-FC Horst in het teken van Cor Neleman
- 08-09Gevonden voorwerpen jeugdkamp
- 06-09Van de bestuurstafel… #3
- 04-09Behoorlijk valse start
- 03-09Uitslagen zaterdag 3 september
- 02-09Opening bij de eerste onbekende