Van de bestuurstafel…
vrijdag 13 november 2015
Het bestuur van BAS Voetbal wil graag zo actief en transparant mogelijk informatie verstrekken over het reilen en zeilen binnen onze club. In deze nieuwe, in principe, maandelijkse rubriek informeren wij u graag over een aantal zaken die spelen. Ditmaal staan daar ook enkele onderwerpen in die voor de Algemene Ledenvergadering van 25 november op de agenda staan.
Samenstelling bestuur
Op dit moment bestaat het bestuur uit vier bestuursleden. Huib van Os (voorzitter), Jan Knorren (secretaris), Hein Grafhorst (voorzitter technische commissie) en Robert Cornelissen (voorzitter kantinecommissie en diverse toegewezen zaken) vormen op dit moment het dagelijks bestuur. Leon Ceelen en Jantinus Kamps hebben vanwege drukte inmiddels afscheid genomen. Beiden blijven wel beschikbaar als vrijwilliger.
Tijdens de komende ledenvergadering wordt Adri Nitrauw voorgedragen als nieuwe penningmeester. Bij goedkeuring van de leden is het bestuur daarmee weer voltallig. Hein Grafhorst, voorzitter technische commissie, stelt zich herkiesbaar. De Sponsor - & PR-commissie werkt voortaan verder met een coördinator, net zoals dat al bij de evenementencommissie -in de persoon van Debbie van Montfoort- het geval is. Gerard Zonneveld is bereid gevonden om die taak op zich te nemen.
Financiën
Het afgelopen seizoen hebben we een verlies van 10.700 euro geleden. Dat is een behoorlijk tegenvallend resultaat. Daar zijn een aantal redenen voor:
- De tweede helft van het seizoen zijn de kantine-opbrengsten sterk achtergebleven en dat gaat gepaard met een lagere marge
- De sponsorinkomsten waren ook lager dan begroot
- De veldhuur was beduidend hoger, omdat de gemeente vanaf vorig seizoen iedere maand meteen factureert, terwijl dit eerder altijd na een half jaar werd gedaan
- De energiekosten zijn ook aanmerkelijk hoger dan begroot
In mindere mate zijn ook de afvalkosten en een meerjarige afrekening van Canal Digital redenen. Het verhoogde hoe dan ook de kosten. Tegenover deze kosten stond een aanzienlijke opbrengst van de WK-commissie en een positief saldo van de jubileumviering. Daar zijn we de betrokkenen enorm dankbaar voor. Helaas konden deze opbrengsten het verlies niet voorkomen.
Dit seizoen zijn we gestart met maatregelen, om zo in de toekomst wel tot goede resultaten te komen. Op de vorige Algemene Ledenvergadering is er al besloten om de contributie te verhogen en daarnaast zijn we gestart met energiemanagement. Ook is er een nieuwe kassa plus pin aangeschaft, die voor een verbetering van de betalingsmogelijkheden moeten zorgen. Maar ook inzicht moeten geven in het eigen verbruik. Daarnaast is het bestuur bezig met een nieuwe, goedkopere afvalinzamelaar, bezuinigen we op schoonmaakkosten en verlagen we de vrijwilligersvergoeding iets. De goede doorstart van de evenementencommissie en de Sponsor- & PR-commissie moet voor verbetering zorgen. Nieuwe en bestaande sponsoren worden weer benaderd.
Vrijwilligers
Op 12 december ontvangen we al onze vrijwilligers op onze vrijwilligersavond. Deze avond willen we maar wat graag weer in ere herstellen. In het vrijwilligersprotocol is deze aandacht ook benoemd. We zijn erg trots op onze vele vrijwilligers, die onze club tot een 'parel van de polder' maken. In het vrijwilligersprotocol is verder omschreven wat de rechten en plichten zijn voor onze vrijwilligers, zodat deze voor iedereen duidelijk en eensluidend zijn.
Beleidsplan
In de laatste Algemene Ledenvergadering is het beleidsplan van de club vastgesteld. Binnenkort gaan we deze met een mooi bericht lanceren op onze site. Het beleidsplan heeft als doel om nog meer ‘de parel van de polder’ te worden. Op het eerste oog een weinig ingewikkelde visie, maar in de praktijk wordt er een hoop inzet van een ieder gevraagd. Zo hopen we uit te groeien naar een club waar iedereen, bijvoorbeeld ook een sponsor, trots op is.
Als laatste willen wij u graag oproepen om op woensdag 25 november naar de Algemene Ledenvergadering te komen. Zo kunt u meepraten over onze club en dat wordt uitermate gewaardeerd. Ook de exacte jaarcijfers worden daar gepresenteerd. Wij hopen u op 25 november te mogen verwelkomen in ’t Bastion. Aanvang is om 20:00 uur. Tot dan!
Bestuur BAS Voetbal
- 29-11Derde eigen goal, derde nederlaag
- 28-11Uitslagen zaterdag 28 november 2015
- 27-11Volgende horde heet Hulshorst
- 24-11Uitnodiging Algemene Ledenvergadering 25 november
- 23-11De toeschouwers hadden het leuk
- 21-11Uitslagen zaterdag 21 november
- 20-11Aanslagen Parijs, 1 minuut stilte
- 18-11Uitslag 17 november
- 16-11BAS o-23 op bezoek bij 't Harde
- 15-11Herhaling van zetten
- 14-11Uitslagen 14 november
- 13-11Van de bestuurstafel…
- 13-11BAS hoopt op herstel tegen Teuge
- 12-11PEC Zwolle - FC Twente Vrouwen
- 09-11Blaffende honden bijten niet
- 08-11Sinterklaas komt ook weer naar BAS!
- 08-11Vervolg bekercompetitie
- 07-11Uitslagen zaterdag 7 november 2015
- 06-11Kerstbingo: grandioze hoofdprijs!
- 06-11BAS keert terug op heilige grond
- 06-11PEC Zwolle - FC Twente Vrouwen
- 05-11Oelie in de uitzending op radio 538
- 04-11Pinnen in de kantine BAS voetbal
- 02-11Erwin van Groning nieuwe E-coördinator
- 01-11Drie zwaluwen maken wel degelijk zomer